Alevi Forum

Tam Versiyon: Süper Marketlerin Alışverişi Abartmamız İçin Uyguladığı 19 Oyun
Şu anda arşiv modunu görüntülemektesiniz. Tam versiyonu görüntülemek için buraya tıklayınız.

çerağ

Süper Marketlerin Alışverişi Abartmamız İçin Uyguladığı 19 Oyun

Şehrin her yerinde mantar gibi çoğalan alışveriş merkezleri ve süper marketler, hem çevre hem de sağlık açısından büyük tehdit. Üstüne üstlük hızlı ve aşırı tüketim pompalayan bu dükkânlar bakın aklınız ve seçimlerinizle sizin kontrolünüz dışında nasıl oynuyorlar.

1. Meyve ve sebzeleri girişe koyarlar
Meyve ve sebze rafları genelde süpermarketlerin giriş kısmında bulunur. Lojistik olarak bu konumlandırma yanlıştır çünkü taze gıdaların ezilmemesi için önce daha ağır olan ihtiyaçlarınızı satın alıp meyve sebzeyi en üste koymanız gerekir. Ama alışverişe başlarken renkli, güzel kokulu ve sağlıklı ürünler almak daha iyi hissetmenizi sağlar. Üstelik başta sağlıklı gıdalar aldığınız için alışverişin devamında içiniz rahat olduğundan daha fazla abur cubur satın alırsınız.



2.Çocuklarınızı istismar ederler
Marketlerdeki pahalı ürünler göz seviyesine (1.60 cm) yerleştirilir. Çocukların dikkatini çekebilecek ve onları cezbedecek ürünler ise onların göz seviyelerine yerleştirilir. En ucuz ürünler genelde en son bakmayı akıl edeceğiniz, en alt raflarda bulunur.




3.Sizi tüm marketi gezmeye zorlarlar

Ekmek, süt, yumurta gibi temel ihtiyaçlar, market içerisinde birbirinden uzak noktalara yerleştirilir. Böylece basit bir alışveriş için bile içerde hayli dolaşmanız gerekir.




4. Ucuz olmayan şeyleri ucuz gibi gösterirler

Aceleniz varsa genelde koridor sonundaki fırsat sepetlerindeki ürünlere yönelirsiniz. Oysa ki buraya ender olarak gerçekten ucuz ürünler yerleştirilir.




5. Daha fazla para harcamanız için ürünleri süslerler

Lüks ürünlerin bulunduğu kısımlara tahta raflar yerleştirmek, daha kaliteli ışıklandırma yapmak gibi özel tasarımlar yaparlar. Böylece bu ürünlerin daha kaliteli olduğunu düşünerek daha fazla para ödemeye ikna olursunuz.




6.Et ve balık reyonlarını beyaz duvarlar önüne koyarlar

Et ve balık reyonları genelde beyaz fayans duvarların önüne konur. Bu duvarın sağladığı ışık yansıtması bu ürünlerin daha taze görünmesine sebep olur.




7.Farklı fiyatlandırmalarla kafanızı karıştırırlar

Açıkta satılan meyve ve sebzeler için kilo fiyatı verirler ancak paketli olanlarda fiyatı pakete göre hesaplar ve etiketlerler. Bu da hangi seçeneğin daha ucuz olduğunu anlamanızı zorlaştırır.




8.Gerektiğinden büyük alışveriş sepetleri kullanırlar

1938'den beri kullanılan alışveriş arabaları, ortalama bir ailenin bir haftalık ihtiyacını karşılayacak ebattan daha büyük olacak şekilde tasarlanır. Bu da sizde ihtiyacınız olandan daha fazla şey satın alma dürtüsü oluşturur.




9.Raftaki sebze ve meyvelerin taze olduğu hissi yaratırla

Sebze ve meyveleri tahta kasalara koyarak çiftlikten yeni gelmiş hissi uyandırırlar.




10.Temel ihtiyaçları özenle yerleştirirler

Çorap, deodorant gibi sürekli kullandığınız şeyleri kasaların yakınına koyarlar. Böylece alışveriş sonunda bu ürünlere nasılsa bir gün ihtiyacınız olacağını düşünerek son anda sepete atıverirsiniz.




11. Daha çok para harcamanız için müzik çalarlar

Yavaş müzikler içeride daha uzun kalmanıza, klasik müzik ise daha fazla para harcamanıza sebep olur. Araştırmalar şarap reyonlarında Fransız müziği çalmanın Fransız şaraplarının satışını artırdığını da ortaya koymuştur.





12. Aç hissetmenize sebep olurlar

Fırından çıkma ekmek ve unlu mamüllerin bulunduğu kısmı giriş/çıkış kapılarına yakın kısma koyarlar. Taze ekmek kokusu tükürük bezlerinizi çalıştırır ve düşünmeden, dürtüsel olarak alışveriş yapmanıza sebep olur.​




13. Aslında öyle değilken hızlı gittiğinizi düşünmenizi sağlarlar

Daha lüks ve pahalı ürünlerin bulunduğu raflarda daha küçük yer karoları kullanırlar. Böylece alışveriş arabasının karolardan geçerken daha sık ses çıkarır ve bilinçaltınız hızlı yürüdüğünüzü düşünerek yavaşlamanıza, bu raflarda daha fazla zaman harcamanıza neden olur.




14.Kırmızı rengini indirimle özdeşleştirmenize sebep olurlar

AVM'lerin otoparklarında ve broşürlerinde kırmızının hakim olduğu indirim ilanlarından bulunur. Bu da sizin daha alışverişe başlamadan önce kırmızı rengini indirimle özdeşleştirmenizi sağlar. İçerde ise benzer etiketler hem indirimdeki hem de indirimde olmayan bazı ürünler üzerinde bulunur. Siz de bu ürünleri satın almaya daha meğilli olursunuz.

15.Peyniri en arkaya saklarlar


Süt ürünlerinin bulunduğu raflar genelde marketin arka duvarında bulunur. Bu da günlük ihtiyaçlarınıza ulaşmak için tüm marketi katetmenize ve daha fazla şey satın almanıza neden olur.



16.Pisboğaz yönünüzü kullanırlar
Ödeme kuyruğunu beklediğiniz bölgeye çikolata, şeker, dondurma gibi pisboğaz tarafınızı harekete geçirecek ürünler yerleştirirler. Böylece alışverişi tamamladığınız için ödül olarak bu ürünlerden satın alma olasılığınız yükselir.



17.Sizi çiçeklerle kandırırlar

Süper marketin girişinde sebze ve meyvelerden daha geniş alanlara çiçekler yerleştirerek sizde yerel bir dükkandaymışsınız hissi yaratırlar. Böylece siz de marketin devasalığından daha az rahatsız olursunuz.




18.Sebze ve meyvelere su sıkarlar

Sebze meyve raflarına belli aralıklarla su püskürterek bu ürünlerin daha parlak, sağlıklı ve taze görünmelerini sağlarlar.




19.Gizli bir sağ-sol formülü kullanırlar

Büyük marketler sizin marketi sağdan sola doğru gezmenizi isterler ve bu da doğal olarak koridorun sağındaki ürünlerin daha fazla dikkatinizi çekmesine sebep olur. Aynı ürünün daha pahalı olanı, her zaman sağ tarafta bulunur.


susmayanlar.blogspot.com