Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Atatürk'ün Laiklilk İlkesi Üzerine
#1

Günümüz dünyasında halkının çoğunluğu müslüman olan 52 devlet var. Bunların beşi, islam şeriatına göre yönetildikleri iddiasında. Libya, Suudi Arabistan, İran İslam Cumhuriyeti, Pakistan ve Afganistan. Bu beş devletin her biri ayrı bir telden çalıyor.

Bizdeki şeriatçılar, bunların hiçbirini model olarak kabul etmiyorlar. Hepsine birer kulp takıyorlar. "Peki sizin modeliniz nasıl olacak?" diye sorduğunuz zaman da, modellerinin "Kuran'da yazılı olduğunu" ileri sürüyorlar. Sanki yukarıda adını verdiğimiz İslam ülkeleri, başka bir kaynağa dayanıyormuş gibi. ''

Prof. Dr. Toktamış Ateş , Laiklik
Cevapla
#2

Osmanlı'da Hilafet Üzerine


İmparatorluğun geri kalmış durumunu kavramış olan 2. Abdülhamit, 1882 yılında İstanbul'a gelen Mısırlı bilgin Cemalettin Afgani ile birlikte Pan İslamizmi kurma çabasına girdi.


Bu akıma göre, Osmanlı İmparatorluğunun çöküşü, ancak İslamlaşma ile, İslam düşüncesinin anlaşılması ile önlenebilecekti.
... Ülkenin müslümanları bile aralarında ayrılmışlardı. Arap olan Müslümanlar, Arap olmayan bir halife anlayışına karşı çıkarken, Şiiler de Ali soyundan olanı tanımak istiyorlardı.


Görüleceği gibi, Cumhuriyetin ortadan kaldıracağı hilafet kurumu, işlevini çoktan yitirmişti.


Prof. Dr. Toktamış Ateş, Laiklik
Cevapla
#3

Laiklik Üzerine...

Lâiklik ilkesinde, din düşmanlığı değil, devlet tarafından inanç hürriyetinin tarafsız bir şekilde sağlanması öngörülür. Din ve vicdan hürriyeti olmazsa, lâik devletten bahsedilemez.Ülkemizin modernleşmesini sağlayan inkılâplar ancak lâik bir devlet ve toplum anlayışı ile mümkün olmuştur. Lâiklik, kişilerin din ve inanç hürriyetini sağladığı gibi düşünce hürriyetini de sağlamıştır. Lâiklik, devlet yönetiminde millî egemenliğin esas alınması amaçlandığı gibi, aklın ve bilimin rehberliğini öngörür. Aklın ve bilimin ışığında toplum ihtiyaçları gözetilerek hukuk kurallarının geçerli olması esasını getirir.

Atatürk’ün lâiklik anlayışında millet sevgisi ile birlikte dine saygılı olma düşüncesi vardır. Lâiklik din düşmanlığı değil, toplum hayatında din hürriyetinin ve serbest düşüncenin bir güvencesi olarak değerlendirilmelidir. Lâiklik ilkesine göre devlet, dinî inanç ve duyguların istismar edilmesine izin vermez. Lâiklik ilkesinde din ve vicdan hürriyetleri anayasaların güvencesi altındadır. Anayasamızın 24. maddesine göre, herkes vicdan, dinî inanç ve kanaat hürriyetine sahiptir. Din ve vicdan hürriyeti sayesinde de toplumsal barış sağlanmış olur.

alıntıdır...


http://www.zohreanaforum.com/ataturk-ilk...erine.html
Cevapla


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi